Wegańskie pesto

Tu jesteś:  Strona główna      Wegańskie pesto

Wegańskie pesto

W pesto najbardziej lubię to, że można je zrobić w 3 minuty używając jakiejkolwiek sałaty czy innych, zielonych części roślin, że można je dodać dosłownie do wszystkich dań na słono i że za każdym razem smakuje tak samo dobrze.

Wegańska wersja z rukolą, natką pietruszki, orzechami i płatkami drożdżowymi pojawia się u mnie zdecydowanie najczęściej.

Składniki (ok. 6 porcji):
– 1 opakowanie rukoli (100 g)
– 5 łyżek posiekanej natki pietruszki
– 1 garść orzechów włoskich (30 g)
– 1 garść migdałów (30 g)
– 3 łyżki nieaktywnych płatków drożdżowych / w wersji niewegańskiej można zastąpić parmezanem
– 10 łyżek oliwy (100 ml)
– sól, pieprz

Orzechy podpraż na suchej patelni, a następnie zmiksuj na gładki mus z pozostałymi składnikami. Przechowuj w zamkniętym szklanym pojemniku w lodówce.

Jedna porcja to ok. 225 kcal, 22 g tłuszczy, 4 g węglowodanów i 3 g białka.

Pesto możesz wykorzystać np. do:
• makaronu pełnoziarnistego – żeby trochę „orzeźwić” taki posiłek, dodaj pokrojone pomidorki koktajlowe, a żeby dostarczyć odpowiednią ilość białka dorzuć czarną fasolę, ciecierzycę albo jakieś mięcho,
• (nie)zwykłych kanapek – z ugotowanym na twardo jajkiem, pastą ze strączków, dobrej jakości wędliną i duuużą ilością warzyw,
• sałatek,
• tortilli,
• naleśników,
• zapiekanek,
• tostów,
• grzanek – np. jako dodatek do zup zmiksowanych na krem.