Smoothie bowl z jabłkową granolą

Tu jesteś:  Strona główna      Smoothie bowl z jabłkową granolą

Smoothie bowl z jabłkową granolą

Jabłkowa granola (przepis na 5 porcji)

Składniki:

  • 15 łyżek płatków owsianych (150 g)
  •  1 jabłko (150 g)
  •  5 łyżek wiórków kokosowych (30 g)
  •  2 łyżki orzechów (30 g) // u mnie laskowe i nerkowca
  •  5 suszonych śliwek (35 g) // możesz zamienić je na rodzynki, żurawinę*
  •  2 łyżki suszonych jagód goji (16 g) // opcjonalnie

Płatki owsiane wymieszaj z wiórkami kokosowymi, posiekanymi orzechami i zmiksowanym na gładki mus jabłkiem. Całość rozłóż równomiernie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 15-20 minut. Granolę w międzyczasie przemieszaj 2-3 razy. Pod koniec pieczenia dodaj pokrojone w drobne kawałki suszone śliwki i jagody goji.

Malinowe smoothie bowl

Składniki:

  • 1 garść malin (60 g)
  •  1/2 banana (60 g)
  •  1/2 szklanki napoju roślinnego (125 ml) // w przypadku stosowania diet opartych tylko i wyłącznie na roślinach, warto wybierać napoje roślinne wzbogacane w wapń

Dodatki

  • 1 garść borówek (50 g)
  • 1 łyżeczka masła orzechowego (15 g)

*Większość dostępnych w sklepach suszonych owoców to nawet nie owoce z dodatkiem cukru, a raczej cukier z dodatkiem owoców. Dlatego koniecznie czytaj etykiety tych produktów – w składzie powinno być 100% owoców.

Wartość odżywcza jednej porcji

  • wartość energetyczna: 463 kcal
  • białko: 11,4 g
  • tłuszcze: 20,2 g
  • węglowodany: 53,2 g
  • błonnik: 13,1 g