Kokosowe gofry

Tu jesteś:  Strona główna      Kokosowe gofry

Kokosowe gofry

Gofry kokosowe

Składniki na dwie porcje (4 gofry):
– 1 jajko
– 100 g mąki (u mnie 50 g orkiszowej i 50 g gryczanej)
– 1 łyżka erytrytolu (10 g)
– 1 łyżka nierafinowanego oleju kokosowego* (20 g)
– 1 łyżka wiórków kokosowych (6 g)
– 1/2 szklanki wody (125 ml)
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
– szczypta soli
Wszystkie składniki zmiksuj na gładką masę. Powinna mieć ona dosyć gęstą konsystencję. Piecz 4-5 minut w rozgrzanej gofrownicy.

Wartość odżywcza jednej porcji (bez dodatków):

  • wartość energetyczna: 321 kcal;
  • białko: 10,5 g;
  • tłuszcze: 15,5 g;
  • węglowodany: 32,5 g;
  • błonnik: 3,5 g.

Przykładowe dodatki:

1. masło orzechowe, gorzka czekolada, owoce leśne;
2. brzoskwinia, suszona żurawina, awokado;
3. pomarańcza, orzechy laskowe, gorzka czekolada.

* Olej kokosowy składa się głównie z kwasów tłuszczowych nasyconych, które powinny stanowić mniej niż 10% wartości energetycznej diety. Nie jest on więc dobrym źródłem tłuszczu, nie posiada szczególnych walorów zdrowotnych i dlatego nie powinniśmy go często wykorzystywać w kuchni.
W tym przepisie olej kokosowy użyty jest głównie po to, aby nadać kokosowy smak gofrom. Jednak jeśli w Twojej diecie znajduje się sporo tłuszczów nasyconych (a jest tak jeśli spożywasz dużo produktów pochodzenia zwierzęcego – mięsa, jaj, nabiału), to zrezygnuj z użycia oleju kokosowego na rzecz np. nierafinowanego oleju rzepakowego. Gofry będą mniej kokosowe w smaku, ale dzięki tej zamianie w Twojej diecie będzie mniej kwasów tłuszczowych nasyconych.

Zamienniki

 Erytrytol możesz zamienić np. na ksylitol, miód, syrop klonowy czy syrop z agawy.
 Wodę możesz zastąpić mlekiem lub napojem roślinnym.