Blog

Tu jesteś:  Strona główna      Blog

Cynamonowa owsianka z karmelizowanym bananem

Idealna dla miłośników słodkich śniadań.

Zobacz więcej

Wegańskie batony orzechowe

Miękkie, daktylowe ciasto, chrupiące kawałki orzechów w środku i gładka, czekoladowa polewa na wierzchu – te batony to połączenie kilku prostych składników tworzących razem idealną, spójną całość.

Zobacz więcej

Pasta z czarnej fasoli, suszonych pomidorów i żurawiny

Szybko ją róbcie i kładźcie na kanapki, bo jest GE-NIAL-NA!

Zobacz więcej

Wegańskie pesto

W pesto najbardziej lubię to, że można je zrobić w 3 minuty używając jakiejkolwiek sałaty czy innych, zielonych części roślin, że można je dodać dosłownie do wszystkich dań na słono i że za każdym razem smakuje tak samo dobrze.

Zobacz więcej

Czekoladowe batony z masłem orzechowym

Daktyle tworzą w tych batonach super podstawę, nadają im fajnej tekstury, dają naturalną słodycz, a mimo to są praktycznie w ogóle niewyczuwalne. Jest to na pewno plus dla osób, których kubki smakowe są średnio ucieszone na samą myśl o daktylach i dla dzieci-niejadków, którym w taki sposób można przemycać do diety i daktyle, i różne inne wartościowe produkty.

Zobacz więcej

Bezglutenowe ciasto z rabarbarem i chrupką kokosową kruszonką

Idealnie kwaśy smak rabarbaru przełamany chrupiącą kokosową kruszonką.

Zobacz więcej

Gofry orzechowe

Delikatnie wyczuwalny zapach orzechów już w surowym cieście i nieco bardziej intensywny, jeszcze przyjemniejszy orzechowy zapach zaraz po wyjęciu z gofrownicy. Do tego czekoladowo-kokosowa polewa przełamana kwaśnym smakiem owoców leśnych. Czego chcieć więcej?

Zobacz więcej

Mini pizze bezglutenowe

Cienkie, idealnie kruche ciasto z mąki gryczanej i kukurydzianej, pyszny, ciągnący się ser, cienko pokrojone warzywa, świeże zioła i… keczup zamiast sosu pomidorowego, bo komu chciałoby się stać tyle czasu przy garach?

Zobacz więcej

Malinowy budyń jaglany z czekoladą

Budyń z kaszy jaglanej to już chyba klasyk w świecie dietetyki. Jest fajną alternatywą dla ugotowanej na mleku kaszy manny – smakiem i wyglądem są bardzo zbliżone, ale kasza jaglana ma zdecydowanie więcej wartości odżywczych. Można je zwiększyć jeszcze bardziej dodając maliny czy inne owoce leśne, które są świetnym źródłem antyoksydantów.

Zobacz więcej

Bezglutenowe brownie jaglane z malinami

Ciężkie, słodkie i wilgotne, mocno czekoladowe, przełamane kwaśnym smakiem malin. Idealne do popołudniowej kawki.

Zobacz więcej

Sałatka z pieczonym batatem, chrupkami z ciecierzycy i suszonymi pomidorami

Posiłek oparty tylko i wyłącznie na roślinach, który nada się zarówno na obiad, jak i na kolację.

Zobacz więcej

Co jedzą weganie? Bilansowanie diety roślinnej

Często słyszę, że dieta wegańska jest droga, skomplikowana i skoro nie zawiera mięsa, to na pewno jest niepełnowartościowa. Część osób twierdzi też, że składa się z samych trudno dostępnych produktów. Inni z kolei uważają, że weganie jedzą tylko i wyłącznie sałatę. Jak wygląda to w praktyce?

Zobacz więcej

Czy każda dieta roślinna jest zdrowa?

Diety roślinne z roku na rok zyskują na popularności – ludzie przestają jeść produkty odzwierzęce kierując się zazwyczaj kwestiami etycznymi, zdrowotnymi, religijnymi lub związanymi z ochroną środowiska. W związku z tym pojawia się również coraz więcej pytań dotyczących stosowania diet roślinnych.

Zobacz więcej

Smoothie bowl z jabłkową granolą

Smoothie bowl z jabłkową granolą to idealna opcja dla fanów słodkich śniadań.

Zobacz więcej

Zalecenia żywieniowe w nietolerancji laktozy

Laktoza to inaczej cukier mleczny, który w naturalnej formie występuje w mleku wszystkich ssaków (również w mleku kobiecym). Laktoza trawiona jest w jelicie cienkim przez enzym zwany laktazą, a następnie wchłaniania do krwiobiegu. Zmniejszona aktywność laktazy lub jej całkowity brak w jelicie cienkim uniemożliwia trawienie laktozy, która niestrawiona przechodzi do jelita grubego. Tam zaczyna być fermentowana przez bakterie jelitowe, co skutkuje nieprzyjemnymi dolegliwościami ze strony przewodu pokarmowego. Stan ten nazywany jest nietolerancją laktozy.

Zobacz więcej

Lista sezonowych warzyw i owoców

Warzywa i owoce różnią się między sobą składem i wartością odżywczą. Ich barwy wiążą się ściśle z zawartością określonych substancji, które mają wpływ na ich właściwości zdrowotne. Dlatego, aby dostarczyć organizmowi wszystkich składników pokarmowych, należy spożywać różnobarwne warzywa i owoce. Najbardziej wartościowymi warzywami i owocami są oczywiście te świeże, dostępne sezonowo, których listę z podziałem na każdy miesiąc możesz pobrać poniżej.

Zobacz więcej

Kokosowe gofry

Słodkie, chrupiące, intensywnie kokosowe

Zobacz więcej

Kulki mocy w 5 wersjach

Orzechowe w czekoladzie, kokosowe, podwójnie czekoladowe, à la kudłacze, owocowe z masłem orzechowym – które wybierasz?

Zobacz więcej

IV Narodowy Kongres Żywieniowy – relacja

Podczas Kongresu po raz pierwszy zaprezentowana została nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Dzieci i Młodzieży. Ponadto eksperci w dziedzinie żywienia szukali rozwiązania problemu narastającej nadwagi i otyłości, szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Poruszony został również temat aktywności fizycznej w profilaktyce i terapii chorób żywieniowozależnych, a także występujących w wieku młodzieńczym zaburzeń odżywiania, takich jak anoreksja, bulimia czy kompulsywne objadanie.

Zobacz więcej

Przykładowe śniadania na cały tydzień

Jeśli zdarza Ci się wstać rano z łóżka, otworzyć lodówkę i z braku pomysłu na śniadanie z powrotem ją zamknąć – dzisiejszym postem służę pomocą! Siedem przepisów, które nadadzą się właściwie nie tylko na śniadanie. Każdy z nich dostarcza około 500 kcal, jest bogaty w białko, zdrowe tłuszcze, węglowodany, błonnik, witaminy i składniki mineralne. Śniadania przeplatają się smakami – jednego dnia są na słodko, drugiego na słono.

Zobacz więcej

Tortilla z hummusem, awokado i warzywami

Pełnoziarnista, domowa, chrupiąca tortilla z pastą z ciecierzycy, awokado i warzywami.

Zobacz więcej

10 faktów na temat otyłości

Otyłość jest chorobą przewlekłą występującą najczęściej w krajach rozwiniętych, cechującą się nadmiernym nagromadzeniem tkanki tłuszczowej w organizmie.

Zobacz więcej

Czekoladowa granola z patelni

Zwykle robię pieczoną w piekarniku granolę w ilościach wystarczających mi na cały tydzień. Prawie cały tydzień. Dzisiejszy przepis wykorzystuję wtedy, kiedy pieczona granola się skończy, a ja mam mało czasu na przygotowanie posiłku. I chociaż wizualnie efekt końcowy nie zachęca do jedzenia, to uwierz, że pod względem smakowym ta granola jest naprawdę przepyszna. Jeśli połączysz ją z jogurtem naturalnym i jakimiś owocem (do tego przepisu polecam szczególnie jagodowe), to Twoje kubki smakowe będą zadowolone.

Zobacz więcej

Bezglutenowe gofry czekoladowe

Jeśli zastanawiasz się jak dobrze rozpocząć dzień – polecam zacząć od zrobienia tych pysznych, słodkich, chrupiących gofrów na śniadanie.

Zobacz więcej