Prawidłowa relacja z jedzeniem
to podstawa zdrowego stylu życia

Anna Bochenek

DIETETYK KLINICZNY

Cześć! Mam na imię Ania i jestem dietetykiem.

W codziennej pracy skupiam się przede wszystkim na edukacji żywieniowej, która jest podstawą w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych.

Zdrowy styl życia promuję na podstawie EBN (Evidence Based Nutrition – żywienie oparte na dowodach naukowych).

Uczę, jak jeść zdrowo i… nie zwariować od natłoku różnych, często sprzecznych informacji dietetycznych dostępnych w mediach społecznościowych.

“Zdrowa głowa przede wszystkim”

– to hasło, które towarzyszy mi najczęściej – dieta ma być przyjemnością,
a nie karą, ma ułatwiać życie, a nie je utrudniać.

warszawa i ja

Diety roślinne

są tym, w czym się specjalizuję

burger wegański

Od ponad dwóch lat jestem wegetarianką i większość swoich posiłków opieram tylko i wyłącznie na roślinach, dlatego weganizm i wszystkie inne formy diet bezmięsnych są mi bardzo dobrze znane.

Prawidłowo zbilansowana dieta roślinna może być stosowana na każdym etapie życia – również wśród dzieci i młodzieży, kobiet ciężarnych oraz karmiących, a także u osób starszych i sportowców.

Ponadto, prawidłowo zbilansowana, nieprzetworzona dieta roślinna
może być skuteczna w profilaktyce i leczeniu takich chorób, jak otyłość, cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze czy choroby sercowo-naczyniowe.

Psychodietetyka

Jedzenie pod wpływem emocji

Większość osób w sytuacjach, w których przeważają negatywne emocje, takie jak złość, smutek, ból, stres czy nuda, sięga po jedzenie, które poprawi im nastrój. Są to najczęściej bogate w tłuszcze i węglowodany, wysokokaloryczne produkty, takie jak pizza, frytki czy czekolada.

 

Spożycie tego typu produtków niesie za sobą pewnego rodzaju komfort psychiczny. Nie ma nic złego w sięganiu po nie i nie powinnyśmy mieć
z tego powodu wyrzutów sumienia, o ile sytuacja ta powtarza się rzadko.

 

Jednak co jeśli sięgamy po takie produkty znacznie częściej
– kilka razy w tygodniu albo nawet codziennie?

 

Pojawia się wtedy nawyk jedzenia niezdrowych produktów,
którego bodźcem są negatywne emocje, a nagrodą chwilowa poprawa nastroju. Chwilowa, bo zwykle szybko kończy się ona niczym innym,
jak poczuciem winy. Z kolei poczucie winy wyzwala w nas kolejne negatywne emocje – koło się zatacza.

 

Może to być szczególnie demotywujące w kontekście odchudzania
i kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych,
dlatego jako dietetyk skupiam się przede wszystkim na nauce prawidłowej relacji z jedzeniem.

negatywny nastrój a jedzenie schemat

Usługi dietetyczne

Konsultacje dietetyczne

Konsultacje dietetyczne opierają się przede wszystkim na obszernym wywiadzie żywieniowo-zdrowotnym, dzięki któremu mogę dokładnie przeanalizować Twój dotychczasowy sposób żywienia, wyłapać ewentualne błędy żywieniowe i ustalić najskuteczniejszy plan działania.

konsultacje dietetyczne

Indywidualne
plany żywieniowe

Plany żywieniowe ustalane są na podstawie przeprowadzonej konsultacji dietetycznej. Są w pełni dopasowane do indywidualnych potrzeb żywieniowych oraz trybu życia.

plan żywieniowy na 28 dni

Plany żywieniowe
dla par

Plany żywieniowe dla par ustalane są na podstawie przeprowadzonej konsultacji dietetycznej. Są w pełni dopasowane do indywidualnych potrzeb żywieniowych oraz trybu życia.

plan żywieniowy dla par na 7 dni

Sprawdź

dietetyczne przepisy

Masz pytania?

Napisz do mnie